Friday, November 27, 2009

Hatiku masih hitam....

Assalamualaikum.... saya sering melamun berfikir mengenai diri saya yang sedang berada di antara yang benar dan yang salah. Memang kita fitrah manusia untuk melakukan kesilapan, tetapi jika kita muslim yang sejati, yang mukmin kita tidak mungkin akan jatuh di lubang yang sama. Saya kecewa dengan diri saya kerana tidak dapat menahan nafsu (nafsu makan). Saya dapat merasakan hati saya yang gelap ini kerana setiap kali saya melakukan proses inhalation saya dapat merasakan suatu kesakitan yang jika berterusan tumbanglah saya ke dunia yang gelap.


Sekarang ini ketika saya sedang menulis saya banyak memikirkan hal duniawi berbanding hal ukhrawi. Mengenai keinginan untuk meghafal hadis mungkin amat sukar bagi saya memandangkan diri saya yang sebegini rupa...


Ya Allah, mengapa aku begini Ya Allah, aku sedar aku tidak layak untuk menjejak syurgamu tetapi Ya Allah aku juga tidak mahu tinggal di nerakamu yang penuh dengan azab sengsara... Aku sedih Ya Allah aku sedar aku hanya makhluk ciptaanmu yang hina yang kecil tetapi dipertanggungjawab untuk menjadi khalifah dimuka bumimu, Ya Allah aku takut aku tidak berjaya menjalankan amanah aku sebaiknya sepertimana yang dikehendaki-Mu.... Jika benar aku tergolong di dalam hamba-Mu yang bertaqwa maka titiskanlah airmata ku ini wahai Al-Hakim.


Jadi diatas kesempatan ini, saya Muhammad Naufal bin Abd Nasir ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada keluarga di Pedu, abg Nazrul di Mesir, kak Naddia di UM, dan seluruh pelajar Islam yang sedang berusaha menegakkan syiar Islam. Dan akhir kata jangan lupa doakan Naufal Dapat 8A dalam PMR... Wassalam


Muhammad Naufal,
Pelajar SMSPP,
Kuala Nerang, Kedah.
4.31 A.M. 28 November 2009

No comments: