Friday, June 19, 2009

Blog yg harus dilawati...........

Assalamualikum......
inilah dia wajah tokoh saya yg sering saya banggakan.......
beliau merukan seorang lelaki yg menjadi idaman setiap anak gadis malah makcik-makcik.......
saya hormat kepada beliau bukan kerana ini tapi kerana pandainya beliau berdakwah menyebarkan ajaran islam walau di mana beliau berada....
pernah sekali saya terfikir adakah apa yang diceritakannya itu adalah benar, tetapi semua itu hanya bersifat sementara kerana setiap kali dia berdakwah dia memberikan keterangan yang amat mendalam sehingga memberikan kesan kepada pendengarnya termasuklah saya........

serba sedikit tentang tokoh saya ini.......
beliau merupakan anak sulung yang menjadi kebanggaan kepada sepasang suami isteri yang bahagia iaitu Abd Nasir dan Rosita.........
nama beliau adalah Mohd Nazrul abg kepada si penulis blog ini dan amat dihormati oleh penduduk kampungnya........
beliau menerima pendidikan awal di SK Datin Fatimah, Pedu dan seterusnya melanjutkan pelajaran ke SMK Panglima Awang. setelah mendapat keputusan PMR yg baik beliau terus melajutkan pelajaran beliau ke sebuah sekolah SBP yg dikenali dan disegani oleh semua orang iaitu KISAS (Kolej Islam Sultan Alam Shah) . disini beliau menjadi pengawas dan seterusnya menjadi ketua pelajar ketika beliau di tingkatan 5. setalah beliau mandapat keputusan STAM beliau terus melanjutkan pelajaran beliau ke Universiti Al-Azhar, Kaherah, Mesir sehingga kini.

saya rasa setakat itu sahaja yang mampu saya wartakan tentang beliau kerana jika hendak diceritakan tentang beliau memang x cukup page kerana beliaulah 1 dalam 1 000 000 00.

Wassalam.......

No comments: