Friday, August 21, 2009

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan.....

Bulan ini merupakan bulan umat nabi Muhammad S.A.W.. Kita harus bersyukur kerana dapat hidup sehingga ke hari ini untuk menyambut bulan Ramadhan al-Mubarak. Sepanjang bulan ini kita sepatutnya menambahkan lagi amal ibadat kita bukannya menambahkan makanan kita kerana perut kita terbahagi kepada tiga bahagian, bahagian pertama untuk udara, bahagian kedua untuk air, dan bahagian ketiga untuk makanan. Kita janganlah terlalu fill in the blank kerana jika kita terlalu banyak makan kita akan mengantuk ketika bertarawih dan ia tak ubah seperti gigolo babi.

Anak-anak mesti membantu ibu-bapa di bulan Ramadhan ini kerana mereka akan cepat merasa letih dan janganlah kita menambahkan kekusutan di kepala mereka lagi....secara jujur saya memberitahu sayalah anak yang paling menyusahkan dalam keluarga Abd Nasir kerana sayalah paling lemah dalam pelajaran dan sayalah paling x hensem.Saya suka mendengar kuliah tentang bulan Ramadhan kerana banyak perkara yang tersirat dalam bulan Ramadhan.Disamping itu, saya ingin mengucapkan Selamat Merdeka kepada semua rakyat Malaysia yang berada di dalam mahupun diluar negara.........

saya ingin mengajar satu doa kepada para pembaca......minta maaf kerana saya tak pandai tulis arab..
Bismillahhirrahmanirrahim......
Allahhumma barik la na fi rejab wa syaaban wa balighu fi Ramadhan......
Saya x ingat maksud tapi klu para pembaca faham bolehlah amalkan di bulan Ramadhan...
Wassalam.

No comments: